Sunday, January 27, 2013

GLAM:SEMINAR SM/SSM CYCLE 3 -10.11.12...

Apa ada pada 10.11.12...normally orang akan ingat tarikh-tarikh cantik macam ni kan...macam jugak aku 10.11.112 ni merupakan salah satu tarikh yang aku rasa agak berbeza dari tarikh-tarikh cantik laen..ha nak tau kenapa tak???
 


Sebabnya pada tarikh ni la our bisness group under GREEN LEADER GROUP (GLG) dibawah pimpinan CDM Hanis Haizi & CDM Razali Zain juga merangkap founder of GREEN LEADERS ACADEMY MALAYSIA (GLAM) adakan Seminar SM/SSM Cycle 3 dengan tema ''Together Everyone Achieve More In 2013'' bertempat di Holiday Inn Glenmarie, Subang.




RAKAN KONGSI DARI JOHOR

Basicly seminar ini diadakan adalah untuk membantu ushawan-ushawan baru untuk buat bisness,bermacam-macam ilmu dikongsikan.Alhamdullillah diberi kesempatan untuk join this seminar,bersama-sama rakan kongsi dari Johor ni walaupon masing-masing tak cukup tido lagi-lagi eha ni (yang gamabr die paling besar ni) sebab die drive sorang dari jb ke kl,yang laen bagi sumbangan bercakap pastu sorang-sorang hilanggg....sori ehaaa!!!Boleh dikatakan seminar ni sangat sukses sebab isi penyampaian sangat ringkas & padat,dapat membantu kami-kami ni untuk praktikkannya nanti..



Seminar kali ni berlangsung lebih kurang 8 jam start dari jam 8.30
pagi sampai 4.30 petang...tapi sebelum masuk dalam seminar kami semua breakfast dulu,then baru masuk seminar...starting dengan bacaan doa pembuka majlis dari CDM Raz...seminar ni terbahgi kepada 2 slot 1st slot dari CDM Adibah,CDM Alfaat,CDM Shaa & CDM Naa,& second slot which is last slot by CDM Hanis Haizi...
 So ni serba-sedikit ilmu yang dikongsikan dalam seminar cycle 3 ni, antara tentetif adalah:-
** TAKWIM SYARIKAT by CDM Adibah - to give clear picture to all the beginners, their path & direction in this business

** SOSIAL MEDIA MARKETING by CDM Alfaat - how to set up your online tools, strategy & future sosial media marketing

** PERANAN SM/SSM by CDM Sha & CDM Naa - what beginner shoul know & should do. how to communicate with clients. how to set appoitment. Consep T-UP & ABC etc..

** LAST SLOT by CDM Hanis Haizi - 'Journey of a thousand miles,begin with first single step' 
TALK BY GREAT LEADER "CDM CELEBRITY" CDM HANIS HAIZI


Alhamdullillah seramai 350 orang yang hadir untuk seminar kali ini,memang aku teruja gile sebab ni 1st time aku kot..tapi kalau nak diikutkan GLAM ni lagi ramai yang nak datang cume tmpat terhad je...


Seriusly memang sangat beruntung berada di bawah pimpinan GREEN LEADERS GROUP. sebab walaupon founder of GLG CDM Hanis Haizi baru sahaja buat business ini lebih kurang 3.5 tahun tapi kejayaan beliau dalam business ini sudah menyamai dengan mereka yang dah lama buat. Tengok sahaja kalau trip melancong & majlis penganugerahan group Green Leaders antara yang teramai. Itu bukti bahawa CDM Hanis Haizi bukan mementingkan kejayaan diri beliau tapi kejayaan Rakan kongsi under Green Leaders Group seiring.


 
After lunch break slot dengan CDM Hanis Haizi. Dah macam selebriti uouls, from head to toe kalah retis. ada yang merisik Blazer Versace yang CDM Hanis Pakai tu harga dia RM10k terus rasa umakk aii. Itu semua motivasi bagi CDM Hanis Haizi. You spend alot and u will work more harder. Benda boleh dapat and dah ada cara just buat sahaja! Owh my DREAM

CDM NURFAZIHA & DDM HANI ASMAHANI

BERSAMA OUR BELOVED LEADER HANIASMAHANI

Boleh dikatakan kami berlima ni stanger tau,yang memang aku kenal cuma umi sorang jek,then yang lagi 3 orang ni memang totally stanger tapi after join dis biz dah macam adek beradik dah because of teamwork...lagi-lagi bakal cdm hani yang berada hujung kanan ni, walaupon die berada di kl dan kami pula di jb, die tak pernah putus untuk tanya progress kami & if let say ada masalah or wat ever die sedia jadi pendengar & kadangkala jadi doktor peribadi pulak katanyee...very supportive hani ni tau...

 

Bak kata CDM Hanis BESARKAN IMPIAN :

+ IMAGINASI
+ IMPIAN JELAS
+ MATLAMAT JELAS
+ RANCANGAN JELAS
+ TINDAKAN MENGIKUT PERANCANGAN
+ HASIL YANG CONFIRM TERSEDIA  
 
" KONSEPNYA : NIAT + LAKU = HASIL  "

Alhamdullilah selesai sudah seminar SM/SSM ni,so dah dapat ilmu apa lagi masa untuk praktikkan apa yang di ajar..bak kata CDM Hanis Haizi "peluru dah ada dah,ni tinggal nak pergi berperang je..." 



"CABARAN DAN HALANGAN ITU PERKARA BIASA DALAM MENITI KEJAYAAN. WHAT MORE IF YOU WANT TO BE EXTRA ORDINARY FROM 'NORMAL' PEOPLE KAN? KITA KENE BUAT PERKARA2 ORANG BIASA TAK SANGGUP BUAT...."
KURANGKAN MENGELUH, BANYAKKAN BERFIKIR DAN BERTINDAK!!
-Quated by CDM Hanis Haizi - Founder GLAM-

 







 
BE PART OF US!!

JULIANA MISRI
julianamethyst@yahoo.com







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...